در گفت و گو با فارس عنوان شد
سالور: «تشمک» در عین تلخی پایان امیدبخشی دارد/ بیان مشکلات توسط فیلمساز به معنی سیاه نمایی نیست

کارگردان فیلم سینمایی «تمشک» به اشاره به داستان این فیلم گفت: یکی از ویژگی های «تمشک» در عین اینکه روی یک موضوع اجتماعی حساس دست گذاشته با این وجود پایان امید بخش و روشنی دارد که این کاملا در فیلم مشخص است.

خبرگزاری فارس: سالور: «تشمک» در عین تلخی پایان امیدبخشی دارد/ بیان مشکلات توسط فیلمساز به معنی سیاه نمایی نیست

سامان سالور کارگردان فیلم سینمایی «تمشک» در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص تاثیر جشنواره فیلم فجر بر سال آینده سینمایی کشور، گفت: من فکر میکنم چون جشنوارره فیلم فجر آینه تمام نمای سینمای ماست، یک جشن است تا جشنواره، چون جشنواره قوانین خاص خودش را دارد که متاسفانه هرگز در طول این سالها شاهد برگزاری جشنواره یا فستیوال سینمایی نبودیم و بیشتر یک جشن سینمایی بوده که دور هم به تماشای فیلم نشسته ایم.

وی افزود: باید توجه داشت که سینما متاثر از جامعه و اتفاقات آن است، اگر فیلمهایی را که می بنیم بعضا انگ تلخی منفی بافی نسبت به آنها صورت میگیرد به نظرم حاصل دو سال گذشته است که بارها و بارها فیلمساز برای دریافت پروانه ساخت گرفتار میشد.این حاصل دو سالی است که خانه سینما بسته شد و حال ادمهای سینما خوب نبود و به نظرم اتفاقات اجتماعی و سیاسی که افتاد سینما نفسی تازه کرد و امسال از نظر شلوغی فیلمسازها و فیلمها شاهد سال پر رفت و آمدی هستیم.

سالور ضمن انتقاد از تعداد بالای آثار سینمایی خاطرنشان کرد: به هر حال جشنواره تعریف خاصی دارد ولی متاسفانه تفکر این است که دل کارگردانی شکسته نشود شاهد اینگونه رودروایسی های تاریخی هستیم.

وی ادامه داد: من خودم همیشه دوست داشتم در تلخ ترین و سیاه ترین فضا فیلمم نوری از امید را داشته باشد و حس خوبی را به تماشاچی منتقل کند، من فکر میکنم یک از ویژگی های «تمشک» در عین اینکه روی یک موضوع اجتماعی حساس دست گذاشته با این وجود پایان امید بخش و روشنی دارد که این کاملا در فیلم مشخص است.

کارگردان «سیزده59» با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر تزریق امید به سینما از طریق فیلمسازان، تاکید کرد: در فیلمهایی که من تابحال دیدم امید کمتر محقق شده یعنی دلیلی برای خوب بودن و بد بودن فیلمها یا فضای جشنواره نیست، به هر حال فیلمساز است که از اطرافش تاثیر میگیرد و اینکه حال همکاران من در این دو ساله خوب نبوده قطعا میتوان به این موضوع توجه کرد.

سالور تصریح کرد: به نظر من بیان مشکلات و نقد آنها دلیلی بر این نیست که فیلمسازها قصد سیاه نمایی دارند، اتفاقا شاید راه برون رفت از چنین فضایی است که در فضایی فیلمها نمایش داده شوند ومورد نقد منصفانه قرار بگیرند ، بدون جناح بندی و خودی و غیر خودی به کیفیت فیلمها و نقدی که فیلمساز بر فضای اجتماعی اش قرار بگیرد مفید است، تا وقتی فیلمساز فضای خاکستری را نشان ندهد اینکه انتظار داشته باشیم مطرح کردن اینگونه موضوعات میتواند به نفع فضای جشنواره کمک کند غلط است.

این کارگردان سینما ابراز امیدواری کرد: امیدورام که فیلمها فضای درستی را معرفی کنند چون خیلی از همکاران فیلمساز من سیاه نمایی نکرده اند بلکه نمایشگر فضای ناامیدانه یا سیاهی هایی بوده اند که وجود داشته که این تعریف با سیاه نمایی خیلی تفاوت است.